A Burattino Iskola küldetése, története
A Burattino Alapítvány 1991-es indulásakor egy
olyan iskolát hozott létre, amelyben diákjai családias hangulatban, kis
létszámú osztályokban, biztonságban élhetik mindennapjaikat. Iskolánkban
kizárólag rászoruló gyermekekkel foglalkozunk, természetesen tandíjmentesen.
Kiemelten fontosnak tartjuk az esélyteremtést, hiszünk abban, hogy a hátrányok
kinőhetőek, és hogy mindenki tehetséges valamiben. A Burattino Iskolánkban
jelenleg 400 diák tanul. Iskolánk 1991. márciusában 4 évfolyamon 60 tanulóval
kezdte meg működését a helyi önkormányzat által biztosított bölcsőde
épületében. Az ezt követő években felmenő rendszerben először 8 évfolyamos
általános iskolává bővültünk, majd 2000-ben elindult első középiskolás
osztályunk. Az iskolába való felvétel fő szempontja akkor és a mai napig is a
rászorultság. A Burattino munkájának meghatározó eleme a humanitásra, szociális
érzékenységre, a másság elfogadására, toleranciára nevelés - elsősorban
személyes példaadással. Ennek feltétele egy olyan derűs miliő, ahol a gyerekek
otthon érezhetik magukat. Olyan személyes kapcsolatot alakítunk ki
diákjainkkal, ahol bármilyen problémával bizalommal fordulhatnak
bármelyikünkhöz. Így tudjuk biztosítani számukra azt az egyéni bánásmódot,
amely megalapozza a hatékony pedagógiai munkát. Ez az iskola minden
dolgozójától fokozott odafordulást igényel, de csak így alakíthatjuk ki, vagy
őrizhetjük meg a gyerekek iskolával, pedagógusokkal, tanulással kapcsolatos
pozitív attitűdjét. A pedagógiai gyakorlat során törekszünk a módszertani
sokszínűségre, közel állnak hozzánk a kooperatív technikák, a drámapedagógia
módszerei és a projekt pedagógia. A burattinos gyakorlat meghatározó elemei az
iskolán kívüli programok: színház, koncert, kiállítás, kirándulás, biciklizés,
korcsolyázás vagy bármi más, ami élmény, és kizökkent minket a tanórai keretek
közül. Célunk, hogy tanulóink képesek legyenek az önálló ismeretszerzésre és
önművelésre, kiemelten fontosnak tartjuk legalább egy idegen nyelv
elsajátítását illetve az informatika korszerű ismeretét. A Burás hangulat, az
egyéni bánásmód, a pedagógiai módszerek sokfélesége mind hozzásegítik
diákjainkat, hogy leküzdhessék szociokulturális hátrányaikat, és
kiegyensúlyozott, érett személyiséggé váljanak. Büszkék
vagyunk arra, hogy a nálunk végzett diákok túlnyomó többsége megállta helyét
más iskolákban vagy munkahelyeken, és hogy hosszú évek után is kötődik a
Burához. Folyamatos
fejlesztéssel és pedagógiai innovációval
reményeink szerint hatékonyan szolgáljuk a rászoruló gyermekek - és
egyben a magyar oktatás - ügyét.